Elektronické bankovnictví

oddělení 3603 - Retailové finanční služby a ochrana spotřebitele
oddělení 3603 - Retailové finanční služby a ochrana spotřebitele

Vydáno

Aktualizováno 12. 2. 2018
  • Aktualizace obsahu
  • Aktualizace obsahu

Banka po Vás nikdy nechce zaslat přihlašovací údaje – na takové výzvy nereagujte, případně si je u banky telefonicky ověřte.

Prevence proti zneužití Vašich prostředků v souvislosti s elektronickým bankovnictvím:

  • nikomu nesdělujte PIN ke kartě, ani si jej nenechávejte zapsaný přímo na kartě, v peněžence nebo v mobilu
  • nastavte si rozumné limity pro jednotlivé, denní, týdenní a měsíční operace
  • nikomu nesdělujte přístupové údaje k Vašemu internetovému nebo mobilnímu bankovnictví
  • používejte tzv. silná přístupová hesla složená alespoň z 10 znaků různého charakteru (malá/velká písmena, číslice, další znaky)
  • nemějte stejné heslo/PIN k více účtům
  • pravidelně aktualizujte antiviry (i ve vašem mobilním telefonu, pokud jej používáte pro přístup k vašemu účtu)
  • své údaje nikomu neposílejte
  • pokud vás požádá známý o zaslání peněz přes sociální sítě, vždy si jeho prosbu nejdříve osobně nebo telefonicky ověřte
  • banka po Vás nikdy nechce zaslat přihlašovací údaje – na takové výzvy nereagujte, případně si je u banky telefonicky ověřte
  • neprovádějte platby přes internet a mobil v nezabezpečených internetových sítích (např. v restauracích či v hotelech)