ABC PRO SPOTŘEBITELE aneb jak se vyznat?
Vydáno
Název programu | ABC PRO SPOTŘEBITELE aneb jak se vyznat? |
---|---|
Registrující instituce/subjekt | Sdružení českých spotřebitelů, z.ú. (SČS) |
Odkaz |
Webové stránky: |
Cíl projektu |
Cílem projektu je posilovat postavení spotřebitelů na trhu a zlepšovat jejich informovanost, znalosti a praktické dovednosti s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání a rozhodování. |
Typ projektu | Tiskovina, Poradenství, Kurz/seminář |
Podrobnější informace k projektu |
Po úspěšně realizovaném projektu Abeceda rodinných financí a kampani Podepsat můžeš, přečíst musíš! jsme se zaměřili nejen na obecné postavení spotřebitelů na finančním trhu a na jejich informovanost, ale také na jejich schopnosti a konkrétní dovednosti rozhodovat se o finančních otázkách v každodenním životě, a to jak částečně u osob s omezenou schopností orientace a pohybu jako jsou neslyšící a nevidomí, tak zejména u seniorů. Výstupem projektu částečně podporovaného v rámci dotační politiky vůči NNO v oblasti ochrany spotřebitele je tak realizováno pravidelně 8-10 besed s cílovými skupinami na lokální úrovni v místě anebo v okolí jejich bydliště, jsou vydávány a distribuovány po celé ČR 1-2 osvětové publikace s ukázkami životních situací a modelovými příklady, včetně návodů a rad, co by při rozhodování nemělo zůstat opomenuto, a v případě, že jsou tyto dovednosti slabé, jsou spotřebitelé v konkrétních případech ihned předáváni "do péče" nejbližší poradny. |
Prioritní cílové skupiny | senioři |
Region | celostátní působnost |
Od - do | od 1. 1. 2016 |
Financující subjekt/y |
Ministerstvo průmyslu a obchodu a vybrané finanční instituce (k 17. červnu projekt darem podpořila Československá obchodní banka, a.s. a Komerční banka, a.s.) |
Spolupracující subjekt/y |
Poradna při finanční tísni, o.p.s. |